[ Covid-19, Kolapsoa eta Klase Borroka ]

[ Covid-19, Kolapsoa eta Klase Borroka ]

[ KOKOfinamendua vs desKOKOfinamendua artikulo estetekalariari jarraituz edo Ediciones Marginales-etik hartutako estekak zioaztiNK ondorenean. Bertan COVID-aren izenean sartzen dizkiguten beste zenbait ziri ere ikustea-irakurtzea zauzkaNagu]
Posted on

Libros:


Una pandemia llamada autoridad

Este compilado nace de la necesidad de aunar puntos de vista de distintxs compañerxs y algunos textos que consideramos pertinentes para profundizar la crítica al fenómeno social de la pandemia del coronavirus, ademas de apuntar a la práctica, en una sociedad de control cada vez más violenta y una crisis que manifiesta nuevamente el fracaso de la sociedad capitalista. El propósito es conformar perspectivas anárquicas / antiautotitarias en una realidad donde la información es aislada, superficial y tecnocrata, y que es resguardada para instituciones, donde los discursos fluctúan entre la socialdemocracia y posturas ecofascistas, racistas y patriarcales; otorgándole más poder a los aparatos represivos, generando discursos fragmentarios que se pierden entre tanta letra, entre la condición evasiva del mundo virtual, donde se desconectan las practicas y análisis de las resistencias contra el nuevo modelo de control social.
Una-pandemia-llamada-autoridad

Sopa de Wuhan

Sopa de Wuhan se llama el libro creado por el Aislamiento Social Preventivo y Obligatorio (ASPO), una iniciativa editorial de Pablo Amadeo -profesor de Comunicación Social en la Universidad Nacional de La Plata- que reunió a quince pensadores que publicaron recientemente sus interpretaciones y pensamientos sobre la pandemia de Coronavirus. Esta edición de 188 páginas, gratuita y de circulación libre en formato PDF, reúne opiniones y pensamientos de: Giorgio Agamben; Slavoj Zizek; Jean Luc Nancy; Franco “Bifo” Berardi; Santiago López Petit; Judith Butler; Alain Badiou; David Harvey; Byung-Chul Han; Raúl Zibechi; María Galindo; Markus Gabriel; Gustavo Yáñez González; Patricia Manrique y Paul B. Preciado.
Descarga en PDF: Sopa de Wuhan ASPO 
blog-corona-3

La Fiebre

Descarga en PDF:  La Fiebre
Todo tiene un mito de origen. El mito siempre es ficcional y, a su vez, siempre tiene algo verdadero, hecho que lo configura como un territorio de disputas. Sopa de Wuhan, el primer título de esta editorial, es una captura de pantalla (en movimiento). Una selección de artículos filosóficos que, como todo itinerario de lectura, en definitiva, es arbitraria. Y a su vez, y en tanto discurso sobre un fenómeno tan novedoso e impactante, es aún una voz balbuceante; una suerte de bestiario, un catálogo de hipótesis. Nunca antes -permitamos la exageración- había sido tan evidente que no hay significados estables de los cuales “sostenernos”, sino únicamente efectos de significación: la regla es la contingencia. Sopa de Wuhan no es la excepción.
La Fiebre ASPO

Chuang | Contagio social. Guerra de clases microbiológica en China

Este momento, aunque lleno de temor, ha hecho que todos se hagan simultáneamente algunas profundas preguntas: ¿qué me sucederá a mí? ¿A mis hijos, a mi familia y a mis amigos? ¿Tendremos suficiente comida? ¿Me pagarán? ¿Pagaré el alquiler? ¿Quién es responsable de todo esto? De una manera extraña, la experiencia subjetiva es algo así como la de una huelga de masas, pero una que, en su carácter no–espontáneo, de arriba hacia abajo y, especialmente en su involuntaria hiperatomización, ilustra los enigmas básicos de nuestro estrangulado presente político de una manera tan clara como las verdaderas huelgas de masas del siglo anterior dilucidaron las contradicciones de su época. La cuarentena, entonces, es como una huelga vaciada de sus características comunales pero que es, sin embargo, capaz de provocar un profundo choque tanto en la psique como en la economía. Este hecho por sí solo la hace digna de reflexión.
Chuang Contagio social

Fanzines:

Madrid Cuarentena City

Descarga en PDF:  Madrid-cuarentena-city-2

cabecera2-1536x546

MUNDO COVID

Descarga en PDF:  PUBLICACIONMUNDOCOVID-2-.c
PUBLICACIONMUNDOCOVID-2-.c

MUNDO COVID-19, Nº 1 –LAS EPIDEMIAS EN LA ERA DEL CAPITALISMO-

PORTADAmundocovidn1.
LA REBELION EN CUARENTENA – Jorge Enkis
LA REBELION EN CUARENTENA - Jorge Enkis_Página_03

Audios:

Especial: ¡Vamos hacia la vida!

“CORONAVIRUS II” (Con Toño, de la CAS)

CORONAVIRUS: ESTADO DE ALARMA

Biopolítica en tiempos de coronavirus
Coronavirus y Policía
Coronavirus y lucha de clases
https://www.ivoox.com/49023433
Entrevista Coordinadora Antiprivatización de la Salud de Madrid, Redes de apoyo mutuo y Carlos Taibo.
https://www.ivoox.com/49142524

Artículos:

La crisi sanitària com a eina de domesticació / ATENEU LLIBERTARI DEL CABANYAL
«El suport mutu és una bona base des de la qual partir per a superar la lògica de guerra sanitària, però per a evitar que puga ser recuperat ha de marcar la línia que separa als bàndols. Cal traure-li la ràbia al suport mutu, cal contribuir al fet que emergisca la seua essència anticapitalista».
“La submissió i el control social són el pagament a canvi de la promesa de salut. El que oculta la versió oficial és que aïllats som més vulnerables a l’efecte de qualsevol crisi i del Capitalisme en general».
Estat-centrisme; Capitalisme biocida; contranarratives;
Volem passejar pel camp / MIGUEL ESQUEMBRE GONZÁLEZ
«Al Blanc, Burgés, Adult, Home, Heteronormatiu se li hauria d’afegir també l’U d’Urbano (BBAHHU)”.
«Aquest èxode [segones residències], ens hauria de fer reflexionar que el model desenvolupista que promociona l’urbà ha de revisar-se».
Urbà-centrisme; estigmatització rural;
L’emergència viral i el món de demà / BYUNG-CHUL HAN
«Pel que sembla, el big data resulta més eficaç per a combatre el virus que els absurds tancaments de fronteres que en aquests moments s’estan efectuant a Europa».
«L’enemic ha tornat. Ja no guerregem contra nosaltres mateixos, sinó contra l’enemic invisible que ve de fora. La reacció immunitària és tan violenta perquè hem viscut durant molt de temps en una societat sense enemics, en una societat de la positivitat, i ara el virus es percep com un terror permanent».
Panoràmica de la repressió asiàtica; comparativa cultural; control tecnològic;
Estem en guerra? / SANTIAGO ALBA RICO / YAYO HERRERO
«S’humanitza al virus, que adquireix de sobte personalitat i voluntat. Se li atorga agència i intenció i es deshumanitza i criminalitza als seus portadors, que en realitat són les víctimes».
«Construir economies i polítiques sobre la fantasia de l’ésser humà, com un ésser sense cos i sense ancoratge en la terra que li sustenta és el que genera una guerra contra la vida».
Violència simbòlica; negació de la cura; Capitalisme biocida;
La tempesta perfecta d’autoritarisme / CÉSAR RENDUELES
«Pensar que els drets civils són per a quan ens els podem permetre és senzillament no creure en els drets civils. Si en algun moment necessitem que funcionen els mecanismes de control de les forces de seguretat és quan els atorguem poders extraordinaris».
«La ressaca que deixarà l’ampliació del poder policial en les nostres institucions combinada amb la normalització de l’assetjament social pot produir una tempesta perfecta d’autoritarisme. Especialment, perquè se solapa sobre una tendència cap a la normalització de la democràcia il·liberal al nostre país»
Vigilància social; excepció democràtica; mecanismes de control;
La crisi del coronavirus i l’amenaça del ecofeixisme / TOT PER FER
«Perquè guanyar la disjuntiva entre una transició alliberadora (ecosocialisme) o una que augmente els graus d’opressió i diferències socials (ecofeixisme) sembla que serà el pròxim gran repte dels moviments socials».
«No pot haver-hi transició justa per a eixir de l’emergència climàtica sense una transformació en el món del treball que assegure una reconversió que atorgue protagonisme a les classes treballadores, a més de que tinga en compte els postulats antiracistes i feministes».
Ecologisme; Justícia Social; mobilitzacions i accions;
És la guerra! Porteu disciplina social! / JON ARTZA
«La conseqüència de l’enfocament militarista d’aquesta crisi és la generació del pànic al servei de l’Estat Leviatan, aquell monstre bio polític compost pels cossos orgànics estatals i els fràgils cossos disciplinats dels seus súbdits».
«El pitjor no serà aquesta sort de performance víric-bèl·lica de maniobres militars a plena llum, sinó el model que instauren per a les pròximes crisis del col·lapse en marxa».
Infoxicació; societat del pànic; autoritarisme;
«El control social serà un dels grans guanyadors de la pandèmia» / MARINA GARCÉS
«Aquesta crisi s’afegeix als anteriors, com la terrorista i econòmica, i als posteriors, com la climàtica».
«Els relats apocalíptics són ideològics, estiguin en mans de la religió, de la política o dels mitjans de comunicació. Qui pugui posar un punt final als nostres existències és que està exercint el seu poder. Per tant, els relats apocalíptics han de ser desemmascarats i contestats: a qui li interessen? Qui en surt beneficiat?».
Control social; classisme; control tecnològic;
La democràcia amputada, la distopia que emergeix amb el coronavirus / ANA ALONSO
«La pandèmia ens ha deixat clar com ja és possible establir un sistema de vigilància que aporte informació sobre tots i cadascun de nosaltres en temps real. Fins fa poc ens queixàvem si véiem que a causa de la nostra interacció en les xarxes deixàvem un rastre que seguien empreses amb finalitats comercials».
«Qui pose en qüestió aquestes mesures és l’enemic. És el paper fonamental dels mitjans de comunicació: vigilar que es respecten les regles del joc democràtic».
Panoràmica de la repressió; control tecnològic; censura periodística;
¿Colapso del sistema capitalista? [Algunas notas sobre los acontecimientos actuales]
Especial: Coronavirus y Capitalismo 
http://blog.temperamento-radio.com/2020/03/26/especial-coronavirus-y-capitalismo/
Coronavirus, capitalismo y miseria
La histeria interminable
https://resiste.squat.net/?p=24815
Per la vaga de lloguers – 1 d’abril
Coronavirus, Col·lapse i Autogestió
La solidaridad es el virus al que le teme el capitalismo
Carlos Taibo: “Nos hallamos ante una crisis que se sitúa en la antesala del colapso”

Hoja de ruta (II): Poniéndose en marcha

Byung-Chul Han sobre coronavirus, la emergencia viral y el Estado policial digital: por qué la revolución será humana
Coronavirus i guerra de classes
Las pandemias del capital
Hoja de ruta (I): El Cisne Negro
Un saludo.
…………………………………………..
jpg-4-544x544
90579707_10157290503823722_3758866510290878464_n
90595798_10219511747962209_4942413682928779264_o
90718800_3094410053948413_3324158718345478144_n
90736603_1334941136714826_7992749346888089600_o
91178108_1657929911021113_2267568528414474240_n
91402944_671096403710521_861679042120646656_n
ori corona
90717572_1269427123255995_9207632055456759808_n
90743359_10218869536148386_5446742864677568512_o
99122241_676033932961920_7013585571784163328_n
96248389_1514995388665215_1195000274163335168_n
96276194_10223292351124006_6760288307839500288_o
95938129_2698722340372541_7710076963360079872_n
96233052_2883884444992667_5167491714658598912_o
93612670_2847770141974859_4535158278262358016_o
90485299_527820317921704_710163118587641856_o